VVD Waadhoeke eist brandschone kandidatenlijst

Afgelopen maandag heeft het bestuur van VVD Waadhoeke een dringend verzoek gedaan aan het hoofdbestuur van de VVD. In de brief vraagt het hoofdbestuur om een brandschone kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017. De kandidatenlijst moet ook na 4 jaar nog brandschoon zijn. De lokale VVD is het namelijk zat dat er met enige regelmaat landelijke VVD-politici in opspraak raken.

De leden van de VVD Waadhoeke hebben daarom in de oprichtingsvergadering het bestuur gevraagd om actie te ondernemen. Dat heeft geleid tot een kritische brief. Het gevoel van trots op de partij heeft bij sommige leden plaats gemaakt voor een gevoel van schaamte.

Als gevolg hiervan hebben reeds een aantal leden hun lidmaatschap opgezegd. Een onwenselijke ontwikkeling waar het hoofdbestuur in Den Haag een belangrijke verantwoordelijkheid in heeft. Zowel de leden als het bestuur van VVD Waadhoeke verwachten dan ook actie van het hoofdbestuur.